DELL PRECISION 7530 P3200 + RAZER CORE X QUADRO RTX 4000 / GTX 1080

Notifications
Clear all

DELL PRECISION 7530 P3200 + RAZER CORE X QUADRO RTX 4000 / GTX 1080  

RSS

Mapyx
(@mapyx)
New Member

Hi everyone, I would like to share my experience with you.
Given the period in recent months I have had to work a lot with the laptop, a Dell Precision 7530 with a Quadro P3200. It works wonderfully, but when you render, you want more and more, and since the workstation because of the lockdown remained armored in the office I decided to "try" to mount an RTX4000 that I had parked on a Razer Core X EGPU box.
After the first results, which seemed disastrous, I understood that the INTEL internal GPU had to be disabled so that the software recognizes and self-configures the new card mounted on the RAZER CORE X.

QUADRO P3200 + QUADRO RTX 4000 configuration
The system recognizes both cards, MultiGPU software such as Octane use all the available CUDA cores, adding up the cards.

QUADRO P3200 + GEFORCE GTX 1080 configuration

Today I tried the GTX 1080, without updating any drivers, the system recognized it on the fly.
The system recognizes both cards, but the internal P3200 panel is automatically deactivated to preserve the system. It remains possible to use the GTX 1080 without problems alone.
Everything OK ..... except that you punch yourself with the Panel inside the Laptop until the latter is automatically deactivated by Windows. So better Quadro + Quadro

Unfortunately I don't have the possibility to replace the internal GPU with a GTX to test the 9. Maybe in the next few days I can try to do the same test with an OMEN.

disabling the laptop GPU it is not true that the laptop monitor no longer works, but becomes the secondary monitor, driven by the external GPU.

The verdict is absolutely positive. No loss compared to the same card mounted on WS (as regards GPGPU, for games it can also be that there is a decay of FPS but I don't care). All tested with Dell Precision, but it may not be so compatible with other laptops. Nvidia with the latest drivers has even added the possibility of deciding which applications each single GPU must manage in the system, excellent.

PRO:
compatibility
Even with the computer on, by connecting the TB3 cable (and then turning on the Razer) the external GPU is recognized without problems and is immediately ready to work
Versus:
The Razer Core X is quite bulky. When I picked it up I thought they had made the wrong shipment.
Thunderbolt cable too short
The box itself is silent, but forced behind the laptop monitor you can hear in the end, it is not the best.
For what it costs they could put a 1m cable. .. but maybe they did tests and found a drop in performance ....?

Thea Render is picky, but you know it's like that ... even changing tabs on the WS must be reinstalled because some things like the denoise go haywire.

ITALIANO

Ciao a tutti, vorrei condividere la mia esperienza con voi.
Visto il periodo in questi ultimi mesi ho dovuto lavorare molto col portatile, un Dell Precision 7530 con una Quadro P3200. Funziona a meraviglia, ma quando si renderizza, si vuole sempre di piú, e visto che la workstation per via del lockdown é rimasta blindata in ufficio ho deciso di "provare" a montare una RTX4000 che avevo parcheggiata su un box EGPU Razer Core X.
Dopo i primi risultati, che sembravano disastrosi ho capito che andava disabilitata la GPU interna INTEL in modo che i software riconoscano e autoconfigurino la nuova scheda montata sul RAZER CORE X.

configurazione QUADRO P3200 + QUADRO RTX 4000
Il sistema riconosce entrambe le schede, i software MultiGPU come Octane utilizzano tutti i CUDA cores disponibili, sommando le schede.

configurazione QUADRO P3200 + GEFORCE GTX 1080

Oggi ho provato la GTX 1080, senza aggiornare nessun drivers, il sistema l'ha riconosciuta al volo.
Il sistema riconosce entrambe le schede, ma la quadro P3200 interna viene disattivata in automatico per preservare il sistema. Rimane possibile utilizzare senza problemi la GTX 1080 da sola.
Tutto OK..... tranne che si prende a pugni con la Quadro interna al Laptop finché quest'ultima non viene disattivata in automatico da Windows. Quindi, meglio Quadro+Quadro

Purtroppo non ho la possibilitá di sostituire la GPU interna con una GTX per fare la prova del 9. Magari nei prossimi giorni posso provare a fare lo stesso test con un OMEN.

disabilitando la GPU del portatile non è vero che il monitor del laptop non funziona più, ma diventa il monitor secondario, pilotato dalla GPU esterna.

Il verdetto é assolutamente positivo. Nessuna perdita rispetto alla stessa scheda montata su WS (per quanto riguarda GPGPU, per i giochi puó anche essere che esista un decadimento di FPS ma non mi interessa). Il tutto testato col Dell Precision , ma potrebbe anche non essere cosí compatibile con altri laptop. Nvidia con gli ultimi drivers ha addirittura inserito la possibilitá di decidere quali applicazioni deve gestire ogni singola GPU nel sistem, ottimo.

PRO:
compatibilitá
Anche a computer acceso, collegando il cavo TB3 (e poi accendendo il Razer) la GPU esterna viene riconosciuta senza problemi ed é subito pronta a lavorare
Contro:
Il Razer Core X é parecchio ingombrante. Quando l'ho ritirato pensavo avessero sbagliato la spedizione.
Cavo Thunderbolt troppo corto
Il box di per se é silenzioso, ma costretto dietro il monitor del laptop alla fine si sente, non é il massimo.
Per quello che costa potevano mettere un cavo da 1mt. .. ma magari hanno fatto dei test e hanno riscontrato un calo di prestazioni....?

Thea Render fa lo schizzinoso, ma si sa é cosí... anche cambiando scheda sulle WS va reinstallato perché vanno in tilt alcune cose tipo il denoise.

To do: Create my signature with system and expected eGPU configuration information to give context to my posts. I have no builds.

.

ReplyQuote